اخبار برگزیده
1400/8/16 یکشنبه
دانشگاه پیام نور پرچمدار تحول در علوم انسانی / فعالیت های فرهنگی دفاتر نهاد رهبری گسترش می یابد

.

رئیس دانشگاه پیام نور در نشست هم اندیشی روسای منطقه
دکتر تقی زاده با تاکید بر لزوم تحول در علوم انسانی ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت های ویژه ای در حوزه علوم انسانی است که می تواند پرچمدار نهضت تغییر و تحول در علوم انسانی باشد.
به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور در نشست هم اندیشی روسای منطقه یک این دانشگاه افزود: خانواده دانشگاه پیام نور، مجموعه ای غنی از نیروهای انسانی فرهیخته، باسواد و پرتلاش است که باید از این ظرفیت ویژه به بهترین شکل برای دستیابی به اهداف بهره برد.
  • ضرورت گسترش دیپلماسی علمی
وی جذب دانشجوی خارجی و گسترش دیپلماسی علمی را یکی از اولویت های دانشگاه دانست و اظهار داشت: دبیرخانه دانشگاه های باز جهان اسلام در دانشگاه پیام نور مستقر است و دانشگاه می تواند با استفاده از این ظرفیت و ترجمه منابع درسی خود به زبان های مختلف، در گسترش مرزهای دانش نقش مهمی ایفا کند.
  • لزوم ساماندهی و توزیع عادلانه رشته ها در دانشگاه پیام نور
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین آمایش، ساماندهی و توزیع عادلانه رشته ها را در دانشگاه پیام نور ضروری خواند و گفت: دانشگاه پیام نور باید در جهت ایجاد و راه اندازی رشته های میان رشته ای که دارای جذابیت و کارایی بیشتر است، اهتمام ورزد.
  • اصلاح هرم اعضای هیات علمی و بازنگری در آیین نامه ها
وی بر اصلاح هرم هیات علمی و ایجاد تعادل در تعداد اعضای هیات علمی متناسب با رشته ها تاکید کرد و اظهار داشت: در برخی رشته ها ما با تراکم تعداد اعضای هیات علمی و در برخی دیگر با کاهش تعداد مواجه هستیم که باید وضعیت متعادلی در این خصوص ایجاد کنیم.
دکتر تقی زاده بازنگری آیین نامه های علمی ، تفویض اختیار به استانها، شایسته سالاری و تقویت واحدها و مراکزی که هویت و شان یک خطه از کشور به آن واحد دانشگاهی وابسته است را از دیگر برنامه های مهم عنوان کرد.
 
  • اعتبار مدرک دانشگاهی دانشگاه پیام نور
دکتر ابراهیم تقی زاده گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور، دانشگاهی معتبر و به لحاظ سطح کیفیت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بسیار مطلوب است.
وی با اشاره به بیشترین میزان جذب و پذیرش دانشجو در تمامی سطوح افزود: اقبال بالای داوطلبان به انتخاب این دانشگاه برای تحصیل و پذیرش دانشجویان این دانشگاه در مقاطع بالاتر دانشگاه های دولتی خود دلیلی بر این ادعاست.
 
  • گسترش فعالیت های فرهنگی
وی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور جزو بهترین دانشگاه ها از لحاظ فعالیت های فرهنگی و تربیتی است، افزود: 31 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در 31 مرکز دانشگاه پیام نور مستقر است و برنامه ما تقویت فعالیت های فرهنگی دفاتر نهاد و حفظ پویایی فرهنگی در دانشگاه است.
وی تصریح کرد: روحیه انگیزه و نشاط با فعالیت های فرهنگی احیا می شود و دانشگاه پیام نور علاوه بر رسالتش در حوزه آموزشی و پژوهشی، در عرصه فرهنگی نیز می تواند پیشرو باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور همچنین با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: اسناد فرادستی در زمینه اسلامی شدن دانشگاه ها و همچنین نقشه جامع علمی کشور چشم انداز و مسیر حرکت ما را مشخص می کند.
  • درآمدزایی از تجهیزات آزمایشگاهی
دکتر تقی زاده، درآمدزایی را راهکاری مهم برای پاسخگویی به هزینه های جاری دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه پیام نور از تجهیزات بسیار ارزشمندی در حوزه تحقیقاتی و آزمایشگاه ها برخوردار است که می تواند آن را در اختیار محققان و پژوهشگران کشور قرار دهد.
وی یادآور شد: مرکز امور بین الملل، انتشارات دانشگاه در بخش تدوین، دوره های آموزش های آزاد و پژوهشکده ها از دیگر نقاط قوت دانشگاه در این راستاست.
  • تفاهم نامه همکاری با هدف ایجاد اشتغال
رئیس دانشگاه پیام نور امضای تفاهم نامه های متعدد همکاری با سازمان هاو ارگانها با هدف کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان این دانشگاه را یکی دیگر از مهم ترین برنامه ها عنوان کرد و اظهار داشت: بدون شک رفع دغدغه جوانان برای اشتغال باید از زمان تحصیل ایجاد شود و دانشگاه تمام تلاش خود را برای عقد تفاهم نامه ها به کار می گیرد.
وی در پایان سخنانش با روسای منطقه یک دانشگاه پیام نور از تشکیل کمیته های مشورتی در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: حضور اعضای علمی و اداری دانشگاه در این کمیته های مشورتی می تواند بسترهای لازم را برای اینکه دانشگاه پیام نور به دانشگاهی نمونه تر و موفق تر تبدیل شود، فراهم کند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر